Pasaport ve Vize

Pasaport
Ben o dönemler (2009) okulda TA dim ve eğitim amaçlı yurtdışına çıkacaktım ve pasaportum yoktu ve hatta yurtdışı görmemiş bir insandım.

Çıkan yasa gereği Eğitim amaçlı yurtdışına çıkmak isteyen akademisyenler ki ayrıca eğitim amaçlı yurtdışına çıkmak isteyen öğrencilere canım devletim harçsız pasaport imkanı sağlıyor. Tabiki bu fırsatı gözden kaçırmadım.

Kaymakamlığa gittim resim ve okulun onayladığı belge ile ;(kesinlike gideceğiniz okulun kaç yıl olduğunu o belgeye yazın , sayet olay su dılekce yazıyorsunuz su okula su yıllıgına kabul aldım. sonra onu rektör imzaliyor sizde harçsız pasaport için belgenizi almış oluyorsunuz kesinlike personel daire başkanlığını ya da öğrenci işlerini görün )

Karakola gittim parmak izi için

Kaymaklamlığa geldim takrar, harçsız olduğu icin biraz yoruyorlar ama sizi yonlendırıyorlar . Bostancıda sizi vergi ile alakalı bir yere yolluyorlar ordan kısa surede onaınızı alıyorsunuz

Kaymakalmlıga gelıp 90 tl(2009 icin) pasaport defter parası verıyorsunuz, ki benim pasaportum yoktuolsaydı bunuda vermeyecektim.

Vize
Hollandadaki okul bana vize işlemlerini kendilerinin başlatacağını söylemişti. Keza bir mail geldi kendilerinden MVV oturma izniniz olumlu sonuçlandı ülkenzdeki konsoloslukla görüşün ki öncesinde hangi hollanda konsolosluğunu tercih ettiğimi sormuşlardı ben Istanbul demiştim.
Neyse Konsolosluktan randevu alabilmek icin randevu almanız gerekiyordu bu da 23 + 3.5 tl bankaya para yatıracagınız anlamına gelıyordukı. Hangı bankalara para yatırabılecegınız iks.com da anlatılıyor.

Ben sizden istencekleri sıralayayım;

2 adet biometric fotograf bunu sıze aradıgınızda konsolosluk soyluyor (taksimde 10 tl ye çektirdim )
oturma ıznı ıle ılgılı form (iks nin sayfasında var)
Pasaportunuzun aslı
Saglık ve Seyahat sıgortası nın aslı ve fotokopısı 3 aylık (kı ve shengen vizesi icin sabit tir gidersiniz bi sigorta acentesnde herhangı bır dersınızkı bana shengen ıcın Seyahat Saglık sıgortası lazım alırlar sızden 90 tl en azından benım tanıdgımdı o kadar aldı belkı normalıde budur)

gidersiniz verilen randevu saatinde yanızda elektronik bisey bulunmasın almıyorlar ıcerı cunku

FORM bu formu doldurup gıdınız ama orada guvenlık gorevlısı size form veriyor zaten doldurmanız için ayrıca yanlış yaptıgınz yerlerıde duzeltmenızde yardımcı oluyor.

YARDIMCI FORM aslında formu nasıl doduracagınız burada turkce olarak sıze anlatılmıs. İsterseniz tüm evrakları tamamlayıp öyle gidin. Her imkan var yani.

aslında kibar bir konsolosluk o hollanda aksanıyla koustuklarını duyunca heyecanlanıyorsunuz tabı
neyse vıze nın yapıstırılacagı pasaportunuz sıze nasıl verılecegı soruluyor ya elden ya ups ıle eger ups dersenız 13 tl odersınız ordakı masaya ve beklersınız pasaportunz gelsın.
Korkuları olur ınsanın ya ben kredı borcum var yada bırıne kefıl oldum gıbılerınden
eger gıdecegınız memlekette maas alacaksanız kı bunu okul sızın ıcın onceden bıldırmıstır konsolosluga hıc bır sorun cıkmadan pasaportunuz vızenız cıkmıs sekılde adresınıze kargolanıyor

Hayırlı Olsun

Leave a Reply

