Interview nasıl yapılır?

İlk kabulumu Ispanya nın Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) den almıştım. UPC deki Profesor benim Ona bir proje icin özet yazmam gerektiğini söylemişti ama aynı döneme denk gelen tez sunumumdan dolayı bunu yapmamıştım. Tabiki avrupalı Tr gibi özür ve bahanelere yer vermiyordu ve beni projeden yani maaş alacağım projeden muaf tutmuştu. Şanşımı aynı üni için bir daha denedim bu defada ortada proje olmasına rağmen para yoktu ve maalesef bundan(2008) 2 sene önce çıkan yasaya göre İspanya yurtdışından TA(Teaching Assitant) almıyordu ve yine bu Üniden kabul almış biir Türk bana senede 14bin euro cepten harcadığını söylemişti. Bu da ailemden para istemek zorunda olduğumun göztergesiydi, ve buna hiç niyetim yoktu. UPC yi beklemeye almıştım olurda eğer kabul almazsam başka bir yerden mecburen boynumu bükecektim gururuma ve gidecektim İspanyaya annemlerden para alıp. Bu arada aklınıza İspanyaya giderim gerekirse bakıcılık yaparım Mc Donaldsa çalışırım gibi fikirler geliyorsa rahat olun ben onları zaten düşünmüştüm. Adamlar İngilizce konuşmuyor ve hatta İspanyolca bile konuşmuyorlarmış varsa yoksa Katalunca e bunuda bilmediğime göre geri adım attım kendi adıma. Barcelona avuçlarımın arasından belkide kayıp gidecekti ama derken Hollanda dan TUe den interview teklifi aldım. Bu ne demek eğer bu interview başarılı geçerse Hollanda yolcusuyum.

Hollanda dan görüştüğüm hoca nın sorduğu 5 yıllık kariyer planı sorusuna bir iş kadını edasıyla “5 yıl sonra öğrencilerimle şirket açmak istiyorum…” verdiğim cevap sonumu hazırladı ve çok iyi bir projeye el sallamak zorunda kaldım aldığım reject ile.

Hocamla konuşma kararı aldım ne yapmalıydımda interviewda başarılı olmalı kendimi göstermeliydim. Aldığım cevap şuydu “ne olursa olsun akademi için cevap vermelisin ilerde bi araştırmacı olmakistediğini göstermelisin” di.

Aslında niyetim zaten akademisyen olmaktı ama ifade ediş şekli önemliydi.

1. spor yapıyourm ÇÜNKÜ spor yaparken kafamı boşaltıyor spor sonrası işime daha iyi odaklanıyorum
2. yazı yazarım ÇÜNKÜ yazarken yazma kabiliyetim artıoyor bu da benim daha rahat makale yazmama yada proje yazmama yardımcı oluyor.

gördüğünüz gibi bu iki basit örnek tamamen araştırmaya akademik kariyerde daha başarılı olmaya yönelik aktiviteler. Araştırma bir amaç ise spor ve yazmak araçlar.

Gelelim başka sorulara;

1. Neden buraya gelmek istiyorsun, neden bu üniversite ÇÜNKÜ Tr de hepimiz aynı kültürün insanıyız, aynı yetiştirilme tarzından geliyoruz, izlediğimiz programlar, okuduğumuz agzetler aşşağı yukarı hep aynı buda yaratıcılıkta bizleri aynı şeyleri düşünmeye itiyor. Ama avrupada sizle farklı iklimlerde dinlerden kültürlerden anlayışlardan insanları toluyorsunuz bu da sizin Üniversite olarak Memelket olarak daha yaratıcı olmanızı sağlıyor.

2. En sevdiğin yönün AZİM ÇÜNKÜ ıyılmadan başvurulaırmı yapıyorum

3. Tez konun nedir ? tezinizi ya da ilgi alanlarınız yaptığınız çalışmalarınızı özetleyerek bildiğiniz şeyleri karşı tarafa kısaca anlatarak bu sorudanda sıyrılmış olacaksınız.

Akşam olupta mailinizi kontrol ettiğinizde

We just reviewed your application and the outcome of the interview and I
am very happy to inform you that we decided
that we want to offer you a….

gibi mutluluğu tarif edilemez bir mail okuyacaksınız. İşte o zmn başardım diyeceksiniz.

Yolunuz Açık Olsun…

2 thoughts on “Interview nasıl yapılır?

  1. Merhabalar,

    Aynı maili 2 gün önce ben de aldım:) PDEng Software Technology programından kabul aldım. Accak PDEng derecesi ile ilgili bazı şüphelerim var. Hollandalı arkadaşlarımdan olumlu yorumlar gelmedi. Programla ilgili sorularımı size iletebilir miyim mail ya da skype yoluyla?

    İyi çalışmalar,
    Süleyman Yıldırım

Leave a Reply

